Diş Teli Temizliği

Emrah KARA tarafından 24 Mayıs 2010 tarihinde yazılmıştır.




Eğer ağzınızda diş teli varsa plaklarla ve çürüklerle başa çıkmanız daha zorlaşır. Fluorid içeren ve yumuşak telli bir diş fırçası kullanarak düzenli bir biçimde fırçalayınız. Her diş yüzeyinin ve diş telinin bantlarının dişle birleşitiği bölgelere özellikle özen gösteriniz. Her sefer iki, üç dişi fırçalayacak biçimde dairesel hareketlerle dişlerinizi fırçalayınız.


Dişlerinizi diş ipiyle temizlemelisiniz. Diş fırçası dişlerin arasındaki plakları temizlemeye yetmeyebilir. Daha sonra ipleri dişlerinizin arasında dolaştırıp tüm dişlerinizi temizleyiniz. Temizliği bitirdikten sorna herhangi bir yeri bırakıp bırakmadığınızı kontrol ediniz. Daha sonra ağzınızı bol su ile çalkalayınız.

Tatlı yiyecekleri azaltmak, çürük riskini dahada azaltacaktır. Bu sebeple şekerli, yapışkan yiyeceklerden uzak durunuz. Sert yiyiceklere karşı dikkatli olunuz bunlar diş telinizde zarar verebilir. Yapabileceğiniz en iyi koruma hafif ve yumuşak yiyecekler seçiniz. Yeme alışkanlıklarınıza dikkat ederseniz ve günlük bakımınızı yaparsanız dişlerinizi estetik, sağlıklı ve güzel görünüşlü tutabilirsiniz.






4 sene önce yazılmıştır.
"Diş Teli Temizliği" bu yazı 24 Mayıs 2010 tarihinde saat 16:51 sularında "Diş Teli" kategorisinde yayınlanmış olup "Emrah KARA" tarafından yazıldığı sanılmaktadır..Ve sayaçlar kere okunduğu söylenmektedir..Ayrıca 22 Yorum yazılmıştır.
  • FriendFeed'de Paylaş
  • Facebook'ta Paylaş
  • Twitter'da Paylaş
    1. wiraN diyor ki:

      teli olanlar için yararlı bi konu olabilr deneyn

    2. buse diyor ki:

      evt denemekde fayda var

    3. elif diyor ki:

      Söylemesi kolay. tatlıyı azaltmakmış. peh! bunu söyleyen doktora sormak lazım, kendisi tel taksa azaltabilecek miymiş tatlıyı? Günde 20 dakika temizleyecek miymiş dişlerini? Dışarıdan o kadar basit ki… Ben de takıyorum ve ölümden başka bir şey değil. Braketlere boşuna “yanak rendesi” demiyorlar :((((

    4. ecem diyor ki:

      arkadaslar bende dis teli takicam takarken kac dakika suruyor.. cok korkuyorum ve 12 yasindayim :( aciyor muuuu ??

    5. Emrah KARA diyor ki:

      Ecem eğer dişlerinde estetik bi bozukluk varsa yaşın daha ufakken kesinlikle taktırmalısın. Bence ilerde yamuk dişli gülmekten utanan biri olmak istemezsin heralde. Acı Çok az hissediceksin ve sonra Çok düzgün dişlere sahip bir Kız olucaksın :)

    6. sewil diyor ki:

      sabit diş teli kullanıyorum sigara içsem tellere bi zararı olurmu bi sorun yaratır mı???

    7. elif diyor ki:

      of bendde tel takıcam bu sayfadan allah razı olsun

    8. tuğçe diyor ki:

      bu kadar abartmaya gerek yok bende tel kullanıyorum ve istediğimi yiyip içiyorum . az miktarda olmak koşuluyla.

    9. buse diyor ki:

      az yada çok sonuçta yiyosun.. ne farkeder

    10. apoş diyor ki:

      merhaba,bende görnmez diş tli taktırmk istiyorm fakat fiyatı ne kadar,ne kadar süre kullanılıyor,sigorta karşlıyor mu,devlet hastansi mi yoksa özel mi daha iyi hiç bilmyorm yardmcı olabilir msniz

    11. pırıl diyor ki:

      Arkadaşlar ben 25 yaşındayım yaklaşık 2 senedir bu konuyu araştırıp durdum ve tel takımını hep erteledim ama büyük sondan kaçış yok unutmayın… Bir cesaret gidip taktırdım inanınn hiç bir şekilde acı yok sadece doktorunuz kuvvet uygualdığında sızlama olur oda yaklaşık 1 dk.felan sürer acısı… Sonrasında ise sadece 10 gün içinde alışıcaksınız emin olun… iyisimi çok düşünmeden biranönce taktırıp kurtulun.Fiyata gelince sigorta 18 yaş üstünü karşılamıyor doktorunuzu çok çok iyi araştırın derim. Ben birçok yer dolaştım 5000-6000-4000TL diyen doktorlar oldu ama 3500 E :) çok iyi bir doktor buldum… İyi araştırın ve braketlerinizin dayanaklı kaliteli olmasını sağlayın.Kolay gelsin….

    12. Penbe bolat diyor ki:

      Arkadaşlar korkucak hiçbişey yok ben taktırdım :) temiziği kolay olmasada alışıyosunuz küçük yaşlarda yaptırmak en doğrusu ben çenemden ameliyat olucam tel taktırmam gerekiodu taktırdım ama en önemlisi doktorunuzz :) doktorumdan cok memnunum o yüzden alıştım korkmayınn :)

    13. gizem diyor ki:

      2 saat sürüyor takılması çok zor birsüre geçtikten sonra altı üste üstü alta takıyorlar çok sinir bozucu doktora kızgın bakıncada neden bakıyorsun öylediyince kız olmama ramen onu orda insan bogmak istiyor hatta ben bikere kırmaya çalıştım ama olmadı bu tellerin allah belasını versin

    14. yaso diyor ki:

      Arkadaşlar yapmayın. hiçte acımıyorr. Sadece taktıktan 1-2 saat sonra felan ahfif bir ağrı geliyor ve bitiyor. çikolata manyağı olsamda dişlerimin hiçbiri çürük değil. bu tellerle nasıl çikolata yiyecez.. off manyak bişey…. Ağrı yapıyo bağzen. 10 gün içinde tahriş yapıyo doktorum bana bu durumlarda ağzımı tuzlu gargara ile çalkalamamı istedi. bide çok ağrıdığı zaman 40 kilonun altında değilsek minoset ağrı kesici yutabilirmişiz. ben 3 e yaptırdım. normalde çok pahalı lan bunlar. hem eziyetli hem pahalı arkadaş.

    15. berfin diyor ki:

      bnde tel taktırcam ama çok pahalı hiç bir acısı yok ilk 2-3 gün sızlıyor ama sonra alışılıyo eğer bursada yaşıyorsanız altıparmaktaki murat beye gidin adam süper abi yha hiçbir acısı felan yok kaymakamlığın yanda oraya gidin bayağı araştırma yaptım hakkında süper bi yer

    16. songül diyor ki:

      ben diş teli taktırdım hiç bir agrı olmadı tabi bu kişiden kişiye değişebiliyomuş sadece dişlerimin gerildiğini hissedebiliyodum oda hiç bir acı vermiyor. ve şuanda hala dişlerimde tel var yeni taktırdım :)

    17. zeynep diyor ki:

      arkadaşlar. tel taktırma işlemi gerçekten acısız bir işlemdir. diş yüzeyine yapıştırılan bıraket ve breketleri birbirine bağlayan bir de tel vardır. adam dişinizi oymuyo ya. tellerim takılırken benim uykum gelmişti. 1saat sonra dişlerinde hafif bir ağırlık biraz sızlama hissediyorsun.ve bu hassasiyet seni öldürmüyor emin olabilirsiniz.benm dişimdeki sızlamalarım 4.günde tamamen gitmişti.ilk günler sert gıdalar, yani çiğnemeyi gerektiren gıdaları çok tüketmezseniz daha rahat edersiniz. mesela benim yemek yerken canımın yanma sebebi dişlerimin acıması değildi, braketlerin yanaklarda oluşturduğu tahriş beni mahfediyodu. işte o durum bence daha can yakıcı.onunda çözümü var, tehdit oluşturan braketlerin üzerine mum yapıştırmanız oldukça fayda sağlayacaktır.gelelim temizlik kısmına.önce dişini fırçalarsın, sonra arayüz fırçasıyla ince ayarı çekersin, diş ipiyle araları yokladıktan sonra bi de gargara yaptımıydın al sana ağız bakımın ( e bi 20 dk sürüyo yalan yok :) ) .
      çoğu insan tel takmanın , çok yemek yiyememekten kilo verdirdiğini söyler, ben aksini düşünüyorum, teller çiğneme tembelliğine neden oluyor, lopp diye yutuveriyo insan, o yuzden ben biraz kilo aldım. demem o ki çok çiğneyin ha :) bu arada beterin beteri var elbet, bende hem tel var hemde üst çene genişletici aparey var, vay benim halime :)
      tel taktırmanın yaşı ve geç kalınmışlığı yoktur.24yaşında taktım ve 6aydır benimleler, korkmayın, tek derdiniz para olsun, gerisi teferruat..

    18. ceyda diyor ki:

      diş teli takılırken acıyormu bir arkdaşım diş teli taktı da sonradan çok sızlıyor dedi 2-3 gün çok ağırmış bendde açıkçası biraz korktum.. lütfen bana yardımcı olup yol gösterebilirmisiniz

    19. ceyda diyor ki:

      arkadaşlar az önce yorum yaptım ama bir şey diyeceğim :) diş teli takılınca kaç dakika sürüyo ve ağırıyomu kaç yıl diş tel takıyoruz ?????:):) eğer diş teli takmakta geç kalırsak çene yapımız falan bozuluyormu ??? sanırım diş teli takmak için bölümümüz:D ontondonti veya ortodonti falanmıymış neymiş??:D:)) lütfen bilgili olanlardan bilgi duyurulu:D:)
      (ayrıca 12 yaşındayım,o yüzden meraklıyım bilgi rica ediyorum)

    20. CEYDA ŞENSOY diyor ki:

      arkadaşlar. tel taktırma işlemi gerçekten acısız bir işlemdir. diş yüzeyine yapıştırılan bıraket ve breketleri birbirine bağlayan bir de tel vardır. adam dişinizi oymuyo ya. tellerim takılırken benim uykum gelmişti. 1saat sonra dişlerinde hafif bir ağırlık biraz sızlama hissediyorsun.ve bu hassasiyet seni öldürmüyor emin olabilirsiniz.benm dişimdeki sızlamalarım 4.günde tamamen gitmişti.ilk günler sert gıdalar, yani çiğnemeyi gerektiren gıdaları çok tüketmezseniz daha rahat edersiniz. mesela benim yemek yerken canımın yanma sebebi dişlerimin acıması değildi, braketlerin yanaklarda oluşturduğu tahriş beni mahfediyodu. işte o durum bence daha can yakıcı.onunda çözümü var, tehdit oluşturan braketlerin üzerine mum yapıştırmanız oldukça fayda sağlayacaktır.gelelim temizlik kısmına.önce dişini fırçalarsın, sonra arayüz fırçasıyla ince ayarı çekersin, diş ipiyle araları yokladıktan sonra bi de gargara yaptımıydın al sana ağız bakımın ( e bi 20 dk sürüyo yalan yok :) ) .
      çoğu insan tel takmanın , çok yemek yiyememekten kilo verdirdiğini söyler, ben aksini düşünüyorum, teller çiğneme tembelliğine neden oluyor, lopp diye yutuveriyo insan, o yuzden ben biraz kilo aldım. demem o ki çok çiğneyin ha :) bu arada beterin beteri var elbet, bende hem tel var hemde üst çene genişletici aparey var, vay benim halime :)
      tel taktırmanın yaşı ve geç kalınmışlığı yoktur.

    21. ceyda ULUS diyor ki:

      arkadaşlar lütfen acil bilgi istiyorum diş teli takarken acı hissediyormusunuz?veya kaç dk ya da kaç saat sürüyor:) arkadaşlarımdan diş teli takan var biraz acıyor diyorlar ama bilmiyorum ya !! bir arkdaşım çok acıyor yol yakınken vazgeç dedi ama bilmiyorum açıkçasi biraz korktum … yaşım 12 olduğundan büyüklerimden veya yaşıtlarımdan biraz bilgi istiyorum . yardımcı olurmusunuz:)hepinize şimdiden çok teşekkür ediyorum:)
      sizlerin cevabını bekliyorum!!

    22. nehir diyor ki:

      diş teli takarken hiç acımaz sadece cok az baskı hissedersin dişinde o kadar gel gör ki ondan sonra ki zaman ben takalı 5 gün oldu bende o hep takması gerekip erteleyenlerdenim gece yatamamıştım agrı yok garip ve sinir bozucu sızı vardı şimdi ara ara ağrımakla beraber daha iyi ilk taktıgınızda agzınızda olmaması gereken bir şey varmış gibi alışmak zor alışamadım tam olarak bakıma çok dikkat etmek gerekiyo ve en önemli konu yemek 5 gün boyunca bugün dogru düzgün beslendim ve bazıları demez mi hiç agrımadı diye ekrandan uçasım geliyo senin ki acımadıysa tamamdır zaten

    GoogleBu Yazı Hakkında Birşeyler Demek İstermisiniz?





    Diş Hastalıkları, Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi, Diş Hastaneleri
    Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi | Diş Hastaneleri | Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi | RSS | XML